私はまだ世界を知らなさすぎる

神戸の女子大生がとにかくなんかいろいろやってみるお話。

遂に授業が終わりました / 1st sem is ending!

Muraho!

今私はアディスアベバに向かう飛行機を待ってます。面白いのがさ、ちょうど一年前にもおんなじようにマダガスカル行きのフライトのためにアディスアベバに居たなあって…1年は早い。

I am now waiting for the flight from Kigali to Addis Ababa. (Final destination is Zanzibar) Interestingly, exactly on the same day of one year ago, i was also in Addis Ababa waiting for the flight to Antananarivo(Madagascar)!

How time flies... 

 

https://mutsumik.hatenablog.com/entry/2019/02/14/135235

(This is the blog one year ago in Addis Ababa)

 

てかなんで私は今ルワンダから出ようかとしているかというとザンジバルに!旅行に!行こうと思ってさ!こないだ授業も終わりただいまテスト期間なんです。

Well why am I traveling outside Rwanda?

yes, I AM GOING TO ZANZIBAR!!!!! Actually, about a few weeks ago, courses were finished and we are in the exam term.

 

そう

YES

 

テスト期間なんです

IT IS EXAMS TERM.

 

いや別にねテストをサボりたいというわけではなかったの、ただ、まさかの学期も1つ終わろうとしてるのに2学期制から3学期制に…

なんじゃそら。

Well I didn’t want to skip exams. But suddenly, even 1st semester is ending, there was a change in the schedule,,, from 2semester to 3semester... and my plan was collapsed. Hey, What is on earth happening.

 

私は旅行日程的に1つのテストは受けられたので受けたのですが、それなりに書けたんじゃないかと。いっぱい勉強して良かった…!し、成績も一部発表されてたけど結構良くて安心。だんだんペースが掴めてきてる感があるからこの調子かなぁ きっと。

thanks to my schedule, I took one exam and I think I did well(maybe). Thank you MUTSUMI of one week ago for studying a lot! And, the score so far was announced and that was also fairly good. For sure, I’ll keep on going..!

 

そういえばこっちのテストで面白いのが、似たような系統の教科をひとまとまりで試験するし、なんだったら教科が違う人、違う学年と同じ教室で試験した。(笑)

Intresting thing about exams here is that students in different grade and took different exams took exams in the same room.

 

私が受けたのは開発と平和構築に関する授業のテスト。隣の列の人たちは宗教と平和構築に関する授業。日本でこんなことないよね。だからびっくりした。

Mine was about peace building and development. Those in the line next to me took exams about religion and peace building. It might not be happened in Japan, right? So I was really surprised.

 

そういえば1つここのテストで好きじゃないのが、机。もはやテストだけではないんだけれども。

ほら良く椅子にちっちゃーい机がついてる椅子あるやん?あれなんです。

By the way, I don’t like desks,, here,, I am missing that big desk in Japanese university and high school...

 

日本の大学、高校のあの広ーい机が恋しい…

私の超でかいパソコンでノート取るのも一苦労だし落としそうで怖い。なんなら仲のいいルワンダ人の友達に一回パソコンが滑りそうになった時「君はこれ壊したいの?」って言われた。(笑)

Every time I am afraid of using my huuuuge laptop to take notes. Once my laptop was about to slip from the desk, my Rwandan friend said to me “you want to break this?”

 

まあでもとにかく!

これから約1週間の旅楽しんできます♡

ザンジバルとパリ。ああ楽しみぃ。

Anyways! I’m going to enjoy one week of travel.

In Zanzibar and Paris. I can’t wait....!

 

それでは

À bientôt !